Translation Services

KHIDMAT NASIHAT TELEFON


Khidmat Bimbingan & Kaunseling melalui talian telefon disediakan bagi mereka yang tidak mampu datang untuk menjalani kaunseling secara langsung atas pelbagai sebab atau halangan. Ia bertujuan memberi kemudahan kepada individu agar dapat menggunakan kemudahan komunikasi yang ada bagi membantu menjawab persoalan atau menyelesaikan permasalahan.
PROSEDUR :
Bagi mereka yang ingin mendapatkan khidmat nasihat / kaunseling melalui telefon, mereka terlebih dahulu perlu mengisi BORANG JANJITEMU & submit kepada sistem automatik kami di :
OnlineKaunseling@gmail.com
Setelah kami menerima e-mail anda, Jadual panggilan akan diaturkan khusus kepada anda ke nombor telefon yang sesuai dengan permasalahan anda. Elakkan daripada membuat panggilan langsung untuk berkongsi permasalahan anda. Panggilan telefon hanya diterima untuk mengatur jadual bagi sesi pertemuan atau panggilan sahaja bagi mengelakkan waktu yang tidak sesuai atau mengganggu jadual individu lain yang telah diatur lebih awal.
Kami banyak menerima SMS / WHATSAPP kemusykilan dan soal jawab serta perkongsian masalah. Adalah perlu untuk anda ketahui, Kami tidak mampu menjawab persoalan anda setepatnya apatah lagi menyelesaikan permasalahan anda hanya melalui SMS / WHATSAPP. Kami khuatir penjelasan melalui SMS / WHATSAPP hanya akan menimbulkan banyak kekeliruan dan salah faham juga keterbatasan kami untuk membalasnya. Kami menerima dan membalas SMS / WHATSAPP hanya untuk mengatur jadual pertemuan dan panggilan sahaja kecuali dalam hal yang bersifat objektif. Kami mohon maaf atas kesulitan dan keterbatasan kami ini.
free counters